1/4 Bara fiskarna som saknades...


Årets första riktiga vårdag var här!
Kunde inte låta bli att lasta in lillbåten i firmabilen för ett litet kvällspass. Lillbåten som väger runt 50 kg är perfekt till sådana här småutflykter, framför allt om sjön är otillgänglig och man måste dra den en bit. TRODDE JAG!?
Med 2 batterier, elmotor och lite fiskeprylar så kändes det som om jag drog 1 ton båt genom skogen.
10 min senare var jag i alla fall nere vid sjön och kunde puttra ut på en i princip spegelblank sjö. Hade mina föraningar om segt fiske pga gäddlek. Sjön är väldigt grund och liten så vattentempen är i princip lek-klar redan när isen försvunnit.
Efter 5 minuters fiske small en liten finmönstrad skogsgädda på en av wobblerna. Krokade av och fortsatte, fortsatte och fortsatte utan så mkt som en känning mer på hela kvällen.
Men vad gör det dagar som denna, vara bara skönt att komma ut en sväng.
Snart är vattentempen redo för gösfiske, får hoppas oflytet som jag haft med gäddfisket denna säsongen vänder inför stundade gössatsning.

No comments: