13/10 Gäddtrolling med Ola

Gick upp redan 04,30 för att åka upp till Ola. Tanken var att trolla ungefär halva dagen så jag skulle kunna sova en stund innan Cowboyfesten på kvällen.
Betena var i vid 7-tiden och redan efter 15-20 min small första firren på. En 5 kg på lite över 90 cm plockade en Westins Jätte. 10 min senare var det min tur att drilla en 5 kg något fetare firre. Tyvärr dog fisket sen ut några timmar med bara ett litet hugg. Klockan närmade sig lunch och vi styrde kosan hemåt, då small det på fint på ett av spöna och Ola kunde drilla en enn 100 cm klen gädda på 6 kg. 5 min senare var det åter igen min tur, en 101 cm på lite över 6 var det som käkat wobbler denna gången. Imponerande starka gäddor som lurade mig fullständigt med deras storlek jämfört med hur dem kämpade.

Strålande sol, 0-2 m/s och ca 13 grader i vattnet.

No comments: