5/7 Jag och Ricky bommar!

Svinvarmt ute och vindstilla... Fiskesuget var iallafall stort, en massa resande med jobbet den senaste månaden har förhindrat allt fiske.
Har iallafall skaffat ett gäng nya spön som skulle provas under den här turen. Tyvärr fick jag aldrig provdrilla dem men allt annat kändes kanon, har en riktig kanonuppsättning till båten nu för gädd/gös-trolling. Tillsammans med nya elmotorn behärskar man 6 spön utan problem helt själv i båten även vid 5-6 m/s :)
Eftermiddagen slutade i vilket fall totalbom. Hade ett hugg, det var allt. Saknar en massa av mina favoritwobblers jag blivit av med (en låda innehållande 50-60 betet) ;(
Från att vara spegelblankt på sjön till att det blåste upp riktigt ordentliga vågor tog max 2 min. Har aldrig varit med om någon liknande väderförändring.

No comments: