2/11 Vi hittade iallafall platser...




Största delen av gänget gav upp och körde hem antingen under lördagen eller söndagmorgon. Förståligt efter det usla fisket!
Jag och Staffan testade lite nya platser inför kommande turer med "rätt" förutsättningar.
I första viken drev vi på en fin fisk i 8-10 kg-klassen. Tyvärr verkade viken i princp bara innehålla det här monstret samt en liten snipa.
Drog en bit österut och hittade ett intressant ställe med fin botten och jäkligt stenigt.
Nästan direkt såg Staffan 3 riktigt stora fiskar som simmade omkring som ett stim. Kunde inte komma underfund med vad det var för fisk innan han såg dom för andra gången. Det var 3! gäddor i 10kg-klassen som simmade runt och gjorde "någonting"
Tyvärr verkade dom inte speciellt intresserade av att käka.
En stund senare får jag ett fint hugg och kan drilla in en ganska hyfsad firre på 4.9 kg.
Dagen fortlöper med lite småsnipor hit o dit, dock har jag en förmodad RIKTIGT stor följare innen i en liten vik. Vi ser fisken komma upp bakombetet och gör någon form av vänding innan den bara ställer sig i vattenytan. Ryggen såg sjukt grov ut! Synd den inte ville klippa på ordentligt.
Dagen slutade till sist med 5 landade för mig och 2 för Staffan.

2 comments:

Anonymous said...

det gör jag inte...jag ger bort så många jag kan men resten får stå...drygt att åka iväg och kasta dom..
mycket fina bilder du lägger in..blir nästan lite sugen att ta fram de gamla fiskespöna! =)

Herr D said...

Verkar som de flesta hade segt fiske i helgen, påt igen bara ;-)