25/1 Vinst & Förlust



Vaknade ganska tidigt och kollade ut på en till synes varm dag.
Emelie skulle iväg på förmiddagen så jag drog ner en runda till ån för att meta upp ett monster...
Inte ett känn på vanliga sträckan efter 1.5h så jag körde bort på ett ställe jag fick en del fisk på förra året. Inte heller här behagde gäddorna nappa. Gjorde dock ett litet fynd när jag hittade ett sprillans nytt Jerkbait :)
Drog sen vidare för att prova mynningen på en annan å. Var betydligt lugnare och klarade idag än sist jag var där vilket gjorde att jag såg hur vattnet verkligen såg ut. Ren jäkla sandbotten så långt jag kunde se... Grusade mina planer om bra fiske ganska omgående.
Tog mitt jerkspö och stod o dängde lite med ett av mina Swimbaits. Fick till sist napp men inte vilket napp som helst utan ett BOTTENnapp deluxe! Pang sa det så var jag 500 spänn fattigare... Fanskap!!!
Halvsur gick jag o satte mig i bilen igen och drog hemåt. Planen när jag har dåligt fiske är att iallafall hitta något roligt fotomotiv, idag satt motivet på en vägskylt :)

No comments: