20/3 Laddade upp till tänderna!


Åkte upp till Blekinge kvällen innan för en 3 dagarstur tillsammans med ett gäng skåningar samt Freddan och Cribba från Stockholm. Jag och stockholmarna skulle fiska från min båt under de här dagarna.
Dagens fiske blev i närheten av stugan på platser som vi haft väldigt bra fiske på de senaste åren.
Tyvärr var vädret som vanligt emot oss då det blåst nordan några dagar innan vi skulle köra igång. Hur som helst så började vi nöta av vikarna i anslutning till lekområden. Ganska tidigt på dagen skrämde vi upp en fisk i 10kg klassen som stod parkerad intill en vassrugge. Bestämde oss för långsamt fiske med hjälp av min frontmonterade Riptide. Direkt märkte jag att motorn är sönder  Endast full gas var det som fungerade vilket var riktigt tråkigt. Motorn inköpt i USA så vi får se hur det kommer lösa sig med garantier och annat.
Det blev till att använda den bakmonterade lilla motorn istället. Funkar bra det också men betydligt mindre effektivt då man inte kan använda autopiloten för att hålla kurs samt den lilla fjärren…
I följande vik fick jag omgående ett ordentligt påslag, 2 s senare hade en fisk runt 6-8 kg skakat sig loss från mitt bete. Typiskt, vore ju gott att startat dagen med en fin firre.
Vi nötte sen på och landade ett par snipor innan nästa bakslag kom. Jag fick ett jäkla migränanfall som slutade med spyor över relingen, bläää! Tog förnuftet till fånga och åkte in till bilen där jag fick lägga mig och sova i ett par timmar innan jag blev människa igen.
Freddan och Cribba landade under denna tiden några snipor och såg ett par bättre fiskar som var totalt oinspirerade till att hugga. Jag kom ombord lite senare på eftermiddag och kunde till sist landa några snipor innan vi åkte hem till stugan, lagade en kanongod 3-rätters, snackade skit, drack och somnade in ganska så tidigt.

No comments: