Ingen fotokonst med mobilkamera...


...men så är det när man är lat.
Slutade en halvtimme tidigare på jobbet pga att vädret var så gott. Stack ner till ett ställe vid ån som brukar producera en hel del fisk.
Hade 5 mörtar kvar varav 2 st fina 2hg... Började fiska av ett grunt parti vid en bäckmynning, inte ett liv var hemma här. Flyttade sen neråt de allt hetare platserna och fick till sist ett fint hugg. Bra tryck i gäddan som till sist kunde landas. Riktigt fet och fin gädda som tyvärr var ett par dm för kort för att vara fisken jag letade efter. Vägde någonstans mellan 5 och 6 kg.
På med sista stormörten och flyttade neråt, ganska omgående får jag ett bra hugg i en hemtagning. Efter en kortare fight landas en tjockis på 4-5 kg. Hyfsad snittvikt för att vara detta stället.
Fiskade sen vidare i 30 min innan jag kunde landa dagens sista fisk, en praktsnipa på 1.5 kg.
När jag är iväg på mina snabbturer längs med ån så brukar jag bara ha en 5 litersspann med 2 mörtar, en tång samt karpsäck. Får jag nåt bättre så sticker jag till bilen och hämtar kamera, våg och grejer. Det som blir lidandes är fotona på småfiskarna, det får duga med mobilkameran istället...

No comments: