20/5 Idag släppte det


Vinden hade lagt sig ordentligt under natten vilket gjorde att vi kunde komma ut till platser vi under hela veckan velat besöka.
Trollsundet var första destination...

Efter ca 1 timmes fiske krokade KJ båtens första flundra. Efter en ganska häftig fight på lätta prylar kan en 6 kg fisk landas.

1 timme senare landar jag min första flundra, tyvärr ingen stor firre men i alla fall en väldigt vackert tecknad flundra i 2-3 kg klassen.

Under tiden vi tar ett par foto på min fisk drar det iväg på Staffans spö som satt i spöhållare under fotosessionen. Även denna flundra togs på ganska lätt utrustning så fighetn blev riktigt häftig. Fisken vägdes till sist till 13 kg och innebar nytt PB för Staffan.

Så fort vi kom över lite djupare vatten så slängde sig kattfiskar över våra jiggar. Små monster som gör allt för att bita en när de kommer upp i båten...

Fisket dog sen ut ganska ordentligt så när som en liten landad flundra av KJ. Vi drog vidare ut på djupare vatten för att se om vi kunde hitta lite mer huggvillig fisk.

Nästan med en gång hittade vi massvis med jagande torskar på ca 60-70 m djup. Vi fick efter det ett 3 timmarsrally med massvis av torsk upp till ca 8 kg, mitt i allt ihop lyckades jag att få in andra flundra för dagen som vägde ca 4 kg.

Duktigt slitna var vi till sist i hamn vid 00-tiden för att rensa lite fisk o käka en god och efterlängtad middag.

No comments: