18/10 Åka bil...


Lämnade hemmet vid halv nio för vad jag hade tänkt några timmars göstrolling. Var först iväg i min mörtbäck och fångade 25-30 perfekta gösmörtar innan jag körde vidare mot sjön. Väl på plats visade det sig att vattenstånden var 50-60 cm under det normala. Redan normalt vattenstånd i denna sjön brukar innebära problem så det var bara att lägga ner. Väl i bilen kom jag på att jag kanske skulle testa sjön jag så många ggr velat prova. Den låg ju bara 3 mil därifrån... satte kurs norrut och hittade till sist fram till en liten camping. En gammal gubbe som skötte campingen berättade att det skulle finnas ramper tvärs över sjön. Perfekt, köpte fiskekort av gubben och körde runt sjön. Inte fan fanns där någon ramp :(
Bara att hoppa in i bilen o köra hem igen.
In i garaget med storbåten, upp på firman o tog firmabussen, lastade lillbåten och sen tillbaka till mörtbäcken igen. Nu vankades gädda i minisjön så gösmörtarna dög inte längre, tillbaka till bäcken och fixade ett gäng fina mörtar.
Sen kom den roliga uppgiften att dra båtfan genom skogen fram till sjön.
Fick i alla fall i båten och var igång med fisket vid 13-tiden. Bara 4-5 timmar senare än planerat. Hur gick fisket då?
Ett rejält gäng pluttegäddor samt ett förmodat göshugg var allt som hände...

4 comments:

Anonymous said...

Starkt jobbat för den lilla gäddan. Bra psyke som inte lägger ner efter allt strul. //ola

Unknown said...

Ujujuj, som jag känner igen mig... :) Det är tydligen bara som så att emellanåt har man sådana där dagar, då det inte tycks spela någon som helst roll HUR mycket man än anstränger sig, - allt skiter sig på något vis ändå(!) Nå väl, bara att bryta ihop & komma igen... Hatten av för Din rätta inställning! :)

Erik Walmann said...

Grymt bra bilder Anders.
Faen vi måste treffas snart ock fiska og fota i sammen..............

Herr D said...

Motgång stärker ryggen säger di!!
Många bilder på gäddor har jag sett i mina dar men den i inlägget före var en bild för sig, snyggt!