Glad för Gladan


Underbart väder med en temp på strax under nollan. Att sitta på kontoret kändes inte allt för lockande på fredagseftermiddagen så jag drog iväg på ett ismetepass.
Smidig sjö då det fanns parkeringsmöjligheter precis intill vägen. Skönt att slippa allt asande på all utrustning, jag har nämligen inte fått tag på någon bred monsterpulka än.
Isen var kanon efter veckans kyla, stenhårde och skrovlig så att gå på isen var en barnlek jämfört med förra helgen då det bara var ett enda stor slaskkaos.
Precis efter att jag fått ut alla spöna och satt mig till rätta så såg jag en stor skugga komma på isen, en fin Glada hade blivit intresserad av vad jag höll på med och svepte förbi bara 15 m ovanför mig. Tyvärr hade jag kameran i väskan så jag missade tillfället. Satt och svore en stund innan jag faktist fick en ny chans. Denna gången satt kameran i näven :) Brände iväg ett en bildserie, fick någon som var skarpare än denna men gillar uttrycket fågeln har på denna.

Tur jag fick ett par bilder idag, för fisket var som vanligt... 1 skitgädda och 1 missad fisk.

2 comments:

storlaksen16 said...

Knall bilde da!:D grattis med det!

Magnus said...

Tack för svaret ang. gps-frågan =) För egen del har fisket varit under all kritik detta året. Avslutade starkt förra året med en 3+ och en 4+ lake, men sen efter nyår har det varit riktig stiltje. Ju längre tid skitfisket håller i sig, ju närmare kommer man väl en vändning får vi hoppas! Galet grann bild på Gladan btw!

Skitfiske på dig!