6/6 En riktig skitdag!

Vaknade redan vid 8-tiden helt självmant.Emelie skulle iväg och göra träningspass så jag bestämde mig för en öringrunda till Kivik.
Vädret var grått och halvregnigt hemmavid men så fort jag närmade mig kusten så började det spricka upp. Öringen var som vanligt inte på hugget när jag vara ute… En av mina danska revgrannar krokade av en liten blänkare efter ett par timmars nötande.Jag gav upp vid 12-tiden när tålamodet började svikta.
Har kommit fram till att öringfisket mest blivit en grej jag gör när predatorerna inte är igång. Jag tycker knappt det är roligt ens =(
Iofs, får man fisk är det ju alltid skoj, men det händer alldels för sällan för att det ska vara värt all tid jag lagt på det…

Var under eftermiddagen iväg och kollade ut lite nya mörtställen inför gössäsongen. Hittade till sist en liten bäck som verkade hålla perfekt storlek.
Fångade ett 20-tal med kastnät och satte sen ut stugorna med förhoppning om fina fångster under veckan.
Körde sen ner en tur till Kävlingeån för några snabba drifter. Men ån är död för tillfället, leken var även idag i full gång så gäddorna har betydligt roligare saker för sig än att käka.

Nu blir det några dagars paus i fisket är det tänkt, har varit intensivt den senaste tiden…

No comments: