9/4 Öringarna finns där ju!

Så var min fiskepaus över. Jag klarade hålla mig i hela 3 dagar =)
KJ ringde på förmiddagen och ville ha med mig till sitt favoritrev på havsöring nere på sydkusten.
Jag bestämde mig för att följa med, så kl 16,45 träffades vi i Lund.

Vädret var kanonfint med lagom mkt rörelse i vattnet och ett relativt högt vattenstånd.
Fisket startar igång och vi vadar oss långsamt åt en hotspot… Efter 20 minuters fiske krokar KJ en liten men fin blänkare. Runt 30-35 cm någonstans.
Härligt att äntligen få se en fisk på de vanligtvis sega öringturerna! 2 min senare är det min tur, redan i hugget märker jag att det är lite bättre fisk och kan till sist drilla in en riktigt vacker blänkare som precis klarar 50 cm.

Fisket fortlöper därefter ett par timmar till med en något mindre blank landad av mig samt en fin följare och ett missat hugg.
Härligt att till och med öringfiske kan leverera lite ibland...

No comments: