23/4 Envis är jag i alla fall...


... men till vilken nytta börjar jag fråga mig?
Jag har gett mig fan på att ta en stor oskuldsgädda på platserna jag fiskar i ån. Har blivit sjukt många pass nu utan att den där riktiga damen skall kliva på.
Hyffsat väder gjorde att jag pep ner på en 2-timmarstur efter jobbet. Hade bara en stor mört och den var stooor. Upp mot 5 hg skulle jag tippa på att den vägde.
Började med att fiska av de vanliga sträckorna utan minsta känning, åkte därefter bort till ett ställe som jag fått en hel del fisk på upp till ca 6 kg. En fin liten sväng med en bäckmynning.
Ut med monstermörten och sen tog det inte mer än 10 sek innnan mörten flög upp ur vattnet och sen tvärdyk på flötet. Flötet kom dock upp ganska så snart och jobbade sig sakta bort mot en risbuske.
Nu skulle man ju kunna tro att en stor gädda var framme, men magkänslan skrek snipa. :(
Inväntade mothugget en ganska bra stund mot vad jag brukar innan jag kände en förmodad skitgädda släppa greppet om mörten.
Bara på det igen!

2 comments:

Anonymous said...

Ta nu inte självmord bara för att fisket är dåligt, det kommer alltid sådana perioder i ens liv! Det vänder./MT

regalecus glesne said...

Set kommer..Det kommer..Tråkigt men desto skönare när det väl smäller!