16/3 Bara standardstället som levererar...

Tanken var egentligen en heldag. Blev dock sent kvällen före med diverse drycker så jag kom inte hemifrån förrän vid 14-tiden.
Började fiska ca 1 km ovanför "favoritstället". Fin färg på vattnet och fina ställen, men inte ett känn.
När jag senare kom ner till standardplatserna så dröjde det ca 10 s. innan första firren steg på. En stark och kämpaglad firre runt 4 kg tog mörten. Släppte tillbaka den och ut med metet igen, tog upp min telefon för att kolla klockan, när jag tittar upp så är flötet borta igen. Mothugg och upp kommer en gädda i samma storlek ungefär. Tappade sen 2 st 5 min senare innan det dog ut helt.
Körde även upp på "Staffanplatsen" För 3e gången i rad gick jag bom här. Hade eventuellt ett pill men fick aldrig någon kontakt med fisken...

No comments: