18/3 102 cm slips...

Tråkigt väder lovat hela veckan gjorde att jag tog en tur efter jobbet. Strålande sol och 3-4 grader varmt kunde man ju leva med :)
Testade stället jag haft planer på en längre tid. Tappade två försiktiga fiskar där på ställena som såg intressanta ut. Skulle velat fiska av andra sidan istället, betydligt finare kant där.
Stack sen ner en snabbtur de sista 20 minutrarna på "vanliga" stället.Tog min största mört på ca 4 hg och började drifta. Nästan med en gång steg en lite bättre gädda på. Efter en rolig kamp då fisken simmat ut i strömmen kunde jag landa en sliten och klen 102 cm fisk. Vägde väl någonstans kring 6.5-7 kg skulle jag tippa på.Tappade lite senare en snipa som även den bara tagit väldigt nätt på betet. Förmodligen den lilla köldknäppen som gör dom sega.

No comments: