29/4 Vad fan håller vi på med?


... det har jag och Staffan börjat fråga oss ganska ofta den senaste tiden.
I princip varje fisketur är en ren skittur. Börjar bli duktigt trött på detta nu.
Får väl bli att söka oss till nya vatten, kanske man börjar fiska bättre då pga lite nya förhoppningar? Nu åker man nästan ut med tanken att det kommer bli ännu en skittur :(

Åkte ut en liten tripp idag efter jobbet, 25 grader varmt, inte illa för att vara i April!?
Det blåste rätt så rejält när vi kom ut på sjön, men med drivankare hade vi finfina drifter.
Bankade o bankade med ett par hugg och en minisnipa landad efter ungefär 2 timmars fiske. Rodde sen rundor som tosingar, eller i alla fall Staffan rodde, jag kan alltid skylla på min krasade axel när det är dags för att ro ;)
Blev ett par gäddor till med en riktigt slips på topp innan vi gav oss mot rampen.
På vägen in fick vi se samma fenomen som i lördags, massvis med vakande, hoppande och uppskrämd fisk. Riktigt häftigt att se och pulsen stiger till 200 på ett knyck!
Vi bankade på här i cirkus 30 min (30 min för länge enligt en viss sambo som fyllde år där hemma) utan en enda landad fisk. Vi hade ett par hugg eller om det nu var felkrokad braxen?
Vi fick i alla fall se en fin solnedgång! Alltid nåt när man är ute på en av alla dessa skitturer!!!

1 comment:

Anonymous said...

Fiska på sambon´s födelsedag? Läs din egen rubrik en gång till. :-)