3/5 Fortfarande lite kallt i vattnet


Blev en eftermiddags tur på sjön jag tänkt göra min gössatsning i detta året. Tyvärr har jag inte några mörtar vilket vore melodin i det något kalla vattnet för tillfället.
Wobblertrolling på gös brukar inte komma igång ordentligt förrän tempen kommer över 18 grader vad jag erfarit under åren.
Tempen ligger just nu på ca 15 i ytvattnet så det tar nog några veckor till innan tempen kommit upp sig. Framför allt nu när det kommit någon form av höstväder till skåne :(

Hur som helst så har de flesta gösarna ställt sig på lekplatserna runt om i sjön. Har inte full koll på stengrun och sånt än men ska allt hitta dem...
Det blev en avkrokad gös på ca 2 kg, en gädda samt 3 tappade gösar under eftermiddagen. En av de tappade såg jag på lodet komma stigande mot båten, släpade en wobbler 7-8 m bakom båten och 5 s efter jag sett fisken på lodet så small det!

1 comment:

Bloggar:überola said...

Du måste väga och anmäla allt till göstävlingen nu så norrmännen får pisk :)