3/10 Aldrig mer!


Monterade mast på båten efter jobbet på fredagskvällen... var så jäkla sugen att testa den så jag fiskade fast jag inte borde fiska.
Ställde kl på 05,00 för att försöka komma iväg innan det värsta vädret skulle dra in. Väl i sjön så gick det hyfsat att fiska i ca 1.5 h, sen kom ösregn, vind, storm, orkan typ... Vid 11-tiden var det riktigt jäkligt, ena stunden kunde högerpulkan ligga framförbåten samtidigt som vänsterpulkan låg rakt bakom :(
Tog mig i alla fall till sist i land med en liten gädda landad precis i gryningen.
Sista gången jag åker ut o fiskar när jag vet att förutsättningarna är totalt värdelösa.

Mast o pulkor funkade i alla fall bra :)

2 comments:

Frallan said...

Jag känner igen mig..
Det kanske inte blir så farligt tänker man. Men det blir till att packa ihop innan man knappt börjat.

Team Beast said...

Inte en chans att det var sista gången ;)