Fel metod, fel sjö...


Efter förra helgens misslyckande pga vädret så var jag åter igen på bettet.
Stack hemifrån tidigt för att vara på plats i sjön vid gryningen. Allt flöt på fint och efter en stund gled jag ut på en kanonfin sjö med lagom mkt krusningar i vattnet.
Fiskade o fiskade men det var sjukt segt, testa olika kanter, djup mm men ingenting. Kom över ett grund så jag gick i botten med ett djupgående bete, när jag skulle plocka upp wobblern för att rensa från skit så small det givetvis på en firre :) Tung o stark fisk i 6-7 kg klassen kom till sist in till båten innan den retligt släppte. Fiskade vidare ett tag utan känn, hade dock en avbiten jiggsvans på ett av betena när jag plockade upp.
Staffan och KJ var i en annan sjö och flötestrollade. Detta var vad det skulle visa sig rätt beslut för dagen, 15 landade fiskar med ett par st 7+ fiskar får de vara riktigt nöjda med.

1 comment:

Team Beast said...

Rätt båt och utrustning i all fall, den ser asgrym ut Anders