Inget fiske på länge nu...


Ruskigt väder och väldigt mkt annat har stått på schemat den senaste tiden. Det enda fiske jag varit ute på var en  riktig katastroftur i Bleking för ett par veckor sedan. Dåligt fiske och söndrig trailer. När vi skulle sjösätta på morgonen visade det sig att hela ljusrampen inkl regskylt trillat av på ditvägen. Dum konstruktion redan från början som jag många ggr tänkt bygga om så nu fick man i alla fall en anledning till att fixa det. Ska försöka göra en ny lösning så jag slipper plocka av lampor och regskylt vid varje sjösättning, tror det blir bra och smidigt.
Har även en del andra saker jag ska fixa med båten/trailern. Ny aktermonterad elmotor är inköpt så det ska bli lite kabeldragning till denna, nytt givarfäste till ekolodet på sidan av båten, montage av snurr stol och lite annat småpyssel står på schemat. Båten ska vara i topptrim inför nästa säsongs gösfiske. Känner efter höstens halvdana gäddfiske att det är gösfiske är det jag tycker är absolut roligast. Kommer nog lägga mer och mer tid på detta istället för att fiska lite allt möjligt. Finns tid för fiske så blir det gös jag kommer lägga tiden på och inget annat.


Passar på att länka till Fiskefebers nya nättidning E-Zine som släpptes häromveckan. En digital utgåva med riktigt häftiga bilder, reportage, tackeltips mm.


1 comment:

Herr D said...

God Jul o Gott Nytt Skitfiskeår på dig!