Ytterligare ett gäng gösar...


Efter ”kanonfisket” jag hade i söndags var fiskesuget på topp.
Trots konstant regnade hela dagen på tisdagen var KJ ute på Ringsjön. Han hade haft helt ok fiske med ett 10-tal landade innan jag hoppade i båten vid 16-tiden för ett par timmars jiggande. Vi fiskade av lite kuperad terräng och landade ytterligare ca 10 gösar på ett par timmar.
Samma dåliga snittstorlek som föregående kväll tyvärr. Ska man ha upp fina fiskar från sjön så är det nöta som gäller vilket jag har stor erfarenhet sedan tidigare. Ofta 100 småttingar på 1 stor.
Tragiskt men sant.

Igår, Tisdag lättade vädret något framåt kvällen. Förutsättningarna kändes helt ok och jag begav mig till den andra sjön för att se om dom var lika bra på hugget även här.
Tyvärr visade det sig att dom mest bara var intresserade för att följa jiggarna och fireballsen jag testade med.
Blev bara 2 landade fiskar samt 3 hugg på hela kvällen. Hade ett 20-tal fiskar som var uppe och kikade på jiggen innan dom dök mot botten igen. Otroligt lite fisk i frivattnet, i princip all fisk jag såg stod enda nere på bottnen och tjurade.
Nu är det skitväder på väg in igen, regn, kyla och blåst. Känns inte direkt som fisket kommer bli lättare.
Får hoppas allting är så pass framskjutet att det blir riktigt bra när man har semester istället. Allt verkar sent i år, gösfisket och framförallt laxfisket är långt framskjutet jämfört med tidigare år.

No comments: